Contact opnemen? Stuur een e-mail

Home > Steun ons > Coen spaart voor...

Stichting COEN spaart in 2023 concreet voor:

Project Beschermd wonen in Sfântu Gheorghe

Ds. Peter Makkai heeft het initiatief genomen voor de bouw van een unieke woongemeenschap voor mensen met een beperking in Sfântu Gheorghe. Hij wil deze mensen een plek bieden waar ze, onder begeleiding, zelfstandig kunnen wonen. Stichting COEN heeft zich als doel gesteld om één appartement te bekostigen. Gelet op de lange binding die wij hebben met Peter en zijn activiteiten in deze plaats willen we hem steunen met een financiële bijdrage van € 20.000 in de kosten van het realiseren van de bouw van deze woningen. De bouw is begonnen in augustus 2019.

De kosten van het (jaarlijkse) kledingtransport

Elk jaar proberen we de door ons ingezamelde kleding naar Roemenië te laten transporteren. We weten dat we mensen met een beperking in Roemenië hiermee een zinvolle dagbesteding geven. De kosten van het transporteren van de kleding zijn ongeveer 2.000 euro per transport. De ingezamelde kleding zorgt daar voor werkgelegenheid. Dagelijks werken er o.l.v. Ds. Peter Makkai een aantal mensen met een beperking in het Iriszhuis (de sociale werkplaats) in Sfantu Georghe en in een tweede sociale werkplaats in Covasna. De kleding wordt gesorteerd en winkelklaar gemaakt. Zo hebben de andersbegaafden ter plaatse werk en verwerft men inkomsten om andere projecten draaiende te houden.